Om klubben

MTB Sønderborg, også kaldet mtbs, blev dannet af 4 mtb tosser en fredag aften i december. Klubben havde stiftende generalforsamling den 16. januar 2013, hvor bestyrelsen blev valgt. Ideen til stiftelsen kom på baggrund af, at vi havde et ønske om at organisere os som en forening og dette var der ikke opbakning til i den tidligere klub. Vi har et ønske om at samle alle mtb'erne fra området i en forening, hvor der sættes fokus på udvikling af sporten på alle stadier og køn. Vi lægger vægt på frivilligt arbejde - Det frivillige arbejde er medvirkende til, at kontingentet for et medlemsskab af klubben kan holdes på et niveau, hvor alle kan være med.

Der er på nuværende tidspunkt flere faste ugentlige træningsdage, herudover kan der på hjemmesiden oprettes forskellige ture, så følg med på siden. Det er et ønske på sigt at, der laves forskellige aktiviteter. F.eks. at etablere MTB løb på den nye bane, arrangere turer i ind- og udland, teknik aftener hvor man kan lære cyklen at kende osv.

MTB Sønderborg har desuden engageret sig i etablering af en mountainbike bane i Spang (gammel losseplads). Se mere under menuen "Spang". Der er med etableringen af MTBS dannet grundlag for at søge sponsorer til den løbende vedligeholdelse / udbygning af den nyetableret mountainbike bane.

Klubben byder alle nye velkommen. Har du spørgsmål eller ønsker er du meget velkommen til at kontakte klubben

Venlig hilsen MTB Sønderborg